به دعوت انجمن سنگ ایران و با حضور مقامات ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد آزادی در اولین کنفرانس بینالمللی سنگ ایران در خصوص راهکارهایی برای توسعه صادرات سنگ ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.
در این همایش که با حضور بیش از 10 سخنران از کشورهای مطرح سنگ جهان (ایتالیا، چین، هند، ترکیه و روسیه) برگزار شد، دکتر محمد آزادی به سخنرانی در خصوص برون رفت از رکود صنعت سنگ ایران و ورود به بازارهای جهانی پرداخت و بر اساس آمارها و اطلاعات موجود از بازار سنگ و اقتصاد ایران به ارائه راهکارهایی برای مدیران حاضر در این کنفرانس پرداخت. این در حالی است که سایر سخنرانان بین المللی نیز به ارائه تجارب کشورهای خود در این کنفرانس پرداختند.
دکتر آزادی در این کنفرانس به بیان نیازهای صنعت سنگ و، به طور ویژه، توجه به موضوع مدیریت علمی و حوزه بازرگانی و برندسازی در این صنعت اشاره کرد و راهکارهایی را نیز شامل موارد زیر به حاضرین در این کنفرانس پیشنهاد داد:
1- برندسازی کارخانهها و شرکتهای تولید سنگ
2- برندسازی خوشهای کارخانهها
3- ایجاد برند مشترک با شرکتهای بزرگ برای انتقال تکنولوژیها و فناوریهای برش و پرداخت سنگ
4- برندسازی گروه صنعت سنگ
5- برندسازی با حمایت دولت
6- ایجاد شوروم و بازاریابی با نیروهای بومی در کشورهای هدف مثل: شرکتهای ایتالیایی
7- ارزشگذاری برندها برای جذب سرمایهگذاران خارجی جهت توسعه مالی برای تکنولوژی و بازار
8- فروش و ارائه بستههای خدمت به جای محصول محوری
بخش کوتاهی از سخنرانی ایشان را در فیلم زیر مشاهده فرمایید:
فایل سخنرانی: دانلود