در بسیاری از بازارهای تجاری، اعتبار و شهرت برند تأثیری قوی بر روی تصمیمات خرید خواهد داشت که ممکن است با اثر تصویر برند روی محصولات خاص متفاوت باشد. (kim et al.,2005)
اعتبار برند مفهومی گسترده و عمومیتر است که بر ابعاد مختلف ارزش ویژهی برند اثر میگذارد. اعتبار برند شرکت به عنوان ترکیبی از ارزیابی ذینفعان دربارهی “شرکت چیست”، ” تا چه انداز شرکت تعهدات و انتظارات ذینفعان را برآورده میکند” و سوالاتی از این دست میباشد. (Logsdon & Wood,2002)
در نتیجه اعتبار برند شرکت به عنوان یک نوعی از فیدبک دریافت شده توسط سازمان از ذینفعان آن با توجه به اعتبار هویت و ادعای شرکت است. (Whetten & Mackey, 2002)
گریسر(1999) سه نوع تأثیر عمومی که اعتبار برند شرکت میتواند بر روی مشتریانش داشته باشد شناسایی کرد. اولی به برداشت متمایز سازی مشتریان از کیفیت محصول و خدمت مرتبط است، بنابراین این بخش شبیه تأثیر تصویر برند میباشد. دومی و سومی تأثیرات گسترده تر روی برداشت مشتری از ارزش مالی و وفاداری آنان به شرکت است. (Lewellyn, 2002)